Wednesday, May 20, 2009

Found Moira the Spoiled

Moira in New Canton City

Cortex Wave Service:

Dear Cousins Feargananym, Tevya, Trish, Castorius, Sutra, Lubry, Mirra, Otto, Olivia and Dweezil,

I still cannot determine where you are, so I put this out on an open wave hoping it will find some of you somehow.

It has been a year since the Reaver Raid on the family compounds in Sweetwater & Sweethaven. The Alliance Garrison still denies the existence of Reavers. I have seen the horror of Reavers in person, but I am supposed to believe a political appointee more than my own eyes.

Good news. Cousin Moira found me and she is staying with me in Hale’s Moon. She mostly stays up in the ship because she complains doesn’t like dust. She is not the same quiet schoolgirl I recall before I left for University. Her hair is HUGE and she has developed some expensive tastes while living on Bellapheron. She was not properly beaten by nuns in Londinium so is now forced to practice speaking English.

I share an apartment with another girl named Desse, she was the first friend I made since coming out of the Core. Desse got stranded in Hale without money or luggage. Snow white hair and jet black skin, she also speaks French. I don’t know her story, but she has been kind to me. She has been off doing some work for the past 2 weeks and has not told me anything about it.

I have finally paid off the mini-firefly that I got out of hock and the shop. It was the one Uncle Cole named “Necessity”. It is all that is left of our inheritance. It is not a fancy ship, simple magnetic confinement fusion engine without grav-assist, but cheap to operate and easy to fix. It takes me 25 days to make the run between Murphy and Lux, not like the fancy ships the cool kids have.

I spent the last year making long runs between Murphy and Lux delivering Special High Intensity Terraformers (S.H.I.T.). Now I mostly make day trips to the dozen or systems around Murphy. Desse has accompanied me on some of my daytrip deliveries to Shadow, Blackburne, Paradiso (Regina) Washburne, Bagworm and Suzhou/Weisshorn Moon and even to the Blackburne Wastelands. She is a good navigator and can shoot straight which is more that I can say.

Blackburne is gone, burned to the ground by the Reavers that don’t exist. The Blackburne refugees are here in Hale. What is the first thing they built? A bar. It must have been a great bar.

Shadow declared its independence again. So-called Loyalists are exploiting the situation with chaos, essentially criminality cloaked in propaganda.

Please contact me to let me know you are safe.

Love Jai

Spoiled Moira est Trouve

Cortex Wave Service:

Chers Cousins Feargananym, Tevya, Trish, Castorius, Sutra, Lubry, Mirra, Otto, Olivia et Dweezil,

Je n'arrive toujours pas à déterminer où vous êtes, si je mets cela sur une vague en espérant qu'il se trouve que certains d'entre vous d'une autre.

Elle a été une année depuis la Reaver Raid sur la famille des composés à Sweetwater & Sweethaven. L'Alliance Garrison nie toujours l'existence d'Reavers. J'ai vu l'horreur de la Reavers en personne, mais je crois qu'une politique de nomination de plus de mes propres yeux.

Bonne nouvelle. Cousin Moira m'a trouvé et elle reste avec moi en Hale's Moon. Elle a le plus souvent des séjours à bord du navire, car elle ne se plaint pas, comme la poussière. Elle n'est pas la même tranquille écolière je me souviens, avant mon départ pour l'Université. Ses cheveux sont énormes, et elle a développé des goûts tout en vivant sur Bellapheron. Elle n'a pas été battu par des religieuses, afin de Londinium est maintenant forcé de parler l'anglais pratique.

Je partage un appartement avec une autre jeune fille du nom Desse, elle a été la première amie que j'ai faite depuis la sortie de la Core. Desse a échoué dans Hale sans argent ou de bagages. Snow cheveux blancs et jet peau noire, elle parle aussi français. Je ne sais pas son histoire, mais elle a été gentille avec moi. Elle a été de faire des travaux pour les 2 dernières semaines et n'a pas dit à moi quelque chose.

J'ai finalement payé le mini-luciole que je suis sorti du jarret et de la boutique. Il a été l'un oncle Cole nommé "Nécessité". Il est tout ce qui reste de notre patrimoine. Il ne s'agit pas d'un joli bateau, simple moteur de la fusion par confinement magnétique sans-grav aider, mais pas cher à opérer et facile à corriger. Il me faut 25 jours pour faire la course entre Murphy et Lux, pas comme les navires de fantaisie ont la fraîcheur des enfants.

J'ai passé la dernière année de longs trajets entre Murphy et Lux prestation spéciale à haute intensité Terraformers (S.H.I.T. {Merde]). Maintenant, j'ai surtout faire des excursions d'une journée à la douzaine de systèmes autour de Murphy. Desse m'a accompagné sur certains de mes journée livraisons à l'ombre, Blackburne, Paradiso (Regina) Washburne, Bagworm et Suzhou / Weisshorn Lune, et même à la Blackburne incultes. Elle est un bon navigateur et peut filmer directement ce qui est plus que je peux dire. Blackburne est passé, brûlé au sol par l'Reavers qui n'existent pas.

Blackburne Les réfugiés sont ici en Hale. Quelle est la première chose qu'on construit? Un bar. Il doit avoir été un grand bar.

Shadow a déclaré son indépendance de nouveau. Soi-disant loyalistes exploitent la situation de chaos, la criminalité dissimulée essentiellement à de la propagande.

S'il vous plaît contactez-moi de me laisser savoir que vous êtes en sécurité.

Love Jai.